Ofte stilte spørsmål

Hvis du har spørsmål finner du kanskje svaret på det her. Hvis du derimot ikke finner svaret du leter etter så må du ikke nøle med å ta kontakt med oss.

Hva skjer om flytidene endres?

Flyselskapene kommer innimellom med endringer av avgangstider, flytyper og flightnr. Som regel tilbyr flyselskapet en alternativ rute som er tilsvarende den opprinnelige. Vi vil ta kontakt med våre kunder om eventuelle endringer umiddelbart.

Trenger vi mellomnavn, pass eller visum?

Generelt er et viktig at man bestiller flybillett i samme navn som er oppgitt i passet. Vær oppmerksom på at mange land krever at passets utløpsdato er mer enn 6 måneder etter hjemreisedato. Se UD’s oversikt over visumfrie land og områder for nordmenn (www.landsider.no). For andre nasjonaliteter anbefales det å kontakte det aktuelle landet sin ambassade dersom man er i tvil.

Hvorfor samarbeide med Firmatur AS?

Vi har mange gode grunner for hvorfor dere skal velge å samarbeide med oss. Noen av de er følgende;

  • Det er enkelt og tidbesparende – vi ordner alt og dere kan nyte turen uten å tenke på hvorvidt bussene kommer eller om restaurantene er forberedt.
  • Gjennom våre samarbeidspartnere har vi lokal kunnskap og finner frem til de beste løsningene som passer deres ønsker og rammer.
  • Vi har stilt garanti og er medlem av det lovpålagte reisegarantifondet (RGF) samt klagenemda for pakkereiser.
  • Vi har lang erfaring, mange fornøyde kunder og vi streber etter å finne løsningene for at du skal få så mye for pengene som mulig.
  • Vi yter rask og personlig service, og mener å være flinke til å oppfatte de ulike kunders behov og ønsker. Vårt mål er at våre kunder skal få lyst til å kontakte oss også ved neste firmatur og å anbefale oss til sine samarbeidspartnere. Dette har vi lykkes med i svært høy grad.
  • Vi har program for elektronisk registrering og håndtering av deltakere som gjør organiseringen enkel og rask. I tillegg får de reisende all nødvendig informasjon tilgjengelig før, under og etter oppholdet.
Når bør vi møte opp på flyplassen?

Vi anbefaler alle våre kunder å være ute i god tid så man ikke får reisen ødelagt ved å komme for sent til flyet. Det er ofte lange køer i både check-in og sikkerhetskontrollene. I samsvar med flyselskapene anbefaler vi alle våre reisende å være på flyplassen senest 2 timer før avgang. Enkelte land, og i enkelte perioder bør man også ha bedre tid.

Når får vi tilsendt flybilletter?

Alle flybilletter i dag er elektroniske. Det vil si at det ikke utstedes papirbilletter, og at det eneste man trenger er gyldig legitimasjon ved innsjekking. Billettene oversendes 1-3 uker før avreise. Hver billett/gruppebooking identifiseres med et referansenummer som kan være lurt å notere.

Bør vi ta med valuta, og hva er valutakursen?

Som oftest anbefaler vi våre kunder å ta ut lokal valuta på destinasjonen. Erfaringsvis er dette den rimeligste løsningen. Minibanker som aksepterer VISA finnes i ankomsthallen på så godt som alle flyplasser. Selv om et land er medlem av EU kan valutaen være noe annet enn Euro. Se oversikt over valutaenhet og dagens kurser på Norges Bank hjemmesider.

Personvern og cookies